Iglaki - sadzenie, przesadzanie

Uprawa drzew i krzewów iglastych. Choroby, szkodniki itd.
danusia78
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 5
Rejestracja: 2010-11-05, 19:18

Iglaki - sadzenie, przesadzanie

Post autor: danusia78 »

Witam serdecznie.
Mam pytanko odnośnie świerków srebrzystych. Mamy na naszej działce 2 takie choineczki mają może z 5 lat ale nie wiem dokładnie odkupiliśmy tą działkę od kogoś. Kończymy budowę i za niedługo zajmiemy się stroną zewnętrzną domu. Trzeba będzie nawieść sporo ziemi żeby podnieść teren. No i co teraz z tymi choinkami są już za duże żeby je przesadzać jest za duże ryzyko. A jak przysypiemy je to co zrobić z gałązkami które znajda się pod ziemią. Jestem początkująca w sprawach ogrodowych i nie mam pojęcia co zrobić.
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź i pomoc.
Pozdrawiam Danusia
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Jeśli drzewa mają 5 lat to nie są jeszcze za duże na przesadzanie ale przysypanie ich pnia ziemią może spowodować, że uschną. Drzewa w tym wieku przed przesadzeniem trzeba po prostu wcześniej przygotować. Polecam ten tekst http://poradnikogrodniczy.pl/przesadzan ... -drzew.php
danusia78
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 5
Rejestracja: 2010-11-05, 19:18

Post autor: danusia78 »

Hmm boję się przesadzenia. A czy jest możliwośc podcięcia tych dolnych gałazek żeby sie zrównało z ziemia, widziałam pare takich podcietych drzewek tylko tu badziej chodziło o to by nikt ich nie ukradł. Pozdrawiam
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Ale tu nie chodzi o gałązki tylko o pień. Nie można go zasypać, bo to najczęściej prowadzi do choroby drzewa a w efekcie do jego śmierci. Znam tylko jedno drzewo które zniosło by takie zasypanie pnia i tylko w młodym wieku, to wierzba.
witeks1968
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 666
Rejestracja: 2010-05-10, 20:07

Post autor: witeks1968 »