Narzędzia - zestaw ogrodnika/działkowca

Narzędzia i sprzęt ogrodniczy, instalacje nawadniające, porady serwisowe.
Rafał
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-28, 16:05

Narzędzia - zestaw ogrodnika/działkowca

Post autor: Rafał »

Jestem początkującym ogrodnikiem i chcę zakupić trochę narzędzi. Możecie mi podać takie podstawowe narzędzia.
Awatar użytkownika
pinia01
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 455
Rejestracja: 2010-01-23, 15:48

Post autor: pinia01 »

Szpadel - do przekopywania ziemi, wykopywania roślin, kopania dołów
Widły płaskozębne (czterowidłowe) - do przekopywania gleby z jednoczesnym jej kruszeniem (pomocne przy wyciąganiu korzeni chwastów)
Motyka - są różne typy, ogólnie służą do pozbywania się chwastów :hyhy:
Grabie - do wyrównywania ziemi, zgrabiania chwastów itp.
Miotłograbie - grabie wykonane z długich prętów do zgrabiania liści np. z trawnika
Mała łopatka - do przesadzania roślin
Graca - przydaje się do pielenia wśród roślin
Pazurki trójzębne - do wzruszania gleby wśród gęstej rozstawy roślin lub nokros (drapacz)
Sekator - do przycinania gałęzi drzew i krzewów
Polewaczka ogrodnicza/konewka - wiadomo ;)
Taczka - też się przydaje :mrgreen:
Znacznik rzędowy - gdy chcemy równo posiać warzywa itp.
Opryskiwacz - np. 5l
Pikownik - gdy pikujemy rośliny
Kosiarka - gdy mamy trawnik
Wiadra
Wąż ogrodowy - do podlewania
Gdy mamy większe drzewa to jeszcze piła do cięcia grubych konarów
A z innego działu niż narzędzia: Agrowłóknina - czarna zabezpiecza przed chwastami, biała przed mrozem, wapno do bielenia drzew (ale to już za rok), środki ochrony roślin
Pozdrawiam Ogrodniku ;-)
Awatar użytkownika
Ha-linka
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 1012
Rejestracja: 2008-02-08, 08:09

Post autor: Ha-linka »

Witaj Rafał!