kompostowanie korzeni pod ogród?

Naturalne metody uprawy, biopreparaty, nawozy organiczne, ogród przyjazny dla ptaków i innych stworzeń.
ODPOWIEDZ
Doppler
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-20, 15:31

kompostowanie korzeni pod ogród?

Post autor: Doppler »

Witam
Może ktoś pomoże mi jak rozwiązać sytuację.

Mam działkę - 50 arów, na której była masa samosiejek olchy. Wszystko ściąłem ale zostały korzenie. Warstwa gleby jest niewielka położona na glinie. Wyciąganie każdego korzenia nie wchodzi w grę bo jest to jedna zbita masa, samosiejki rosły gęsto.

Działka jest lekko pochyła, stąd mój pomysł taki - zaznaczam że nie mam doświadczenia - użyć spychacza aby zepchnąć warstwę z korzeniami na jedną stronę - tą niższą. Powstanie hałda korzeni i ziemi. Zostanie powierzchnia gliniasta. Na tej powierzchni chciałem przez 2 lata siać rośliny motylkowe itp. Natomiast hałdę użyć jako kompost, doprowadzić do skompostowania owych kłączy. Po dwóch - 3 latach ziemię rozwieść z powrotem.

Moje pytanie - czy to w ogóle możliwe? Czy dobrze kombinuję? Czy stosować owe nawozy pozwalające przyspieszyć kompostowanie? Czy to coś da korzeniom? Czy wybrać całkiem inną metodę? A może są środki które bez spychania rozłożą takie korzenie bez niszczenia składników w ziemi?
Załączniki
IMG_8971a.jpg
dawid
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 197
Rejestracja: 2008-01-10, 10:36

Post autor: dawid »

Witaj na forum
Z pokazowego zdjęcia wynika, że rosną małe krzewinki jak również drzewa.
Czy drzewa też chcesz tak potraktować?
Krzewinki które widać na pierszym planie to samosiejki o których piszesz, czy to już odrosty ściętych drzew?
Z małymi samosiejkami nawet ciagnik z pługiem sobie poradzi, ale z pniami już nie. :-)
Doppler
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-20, 15:31

Post autor: Doppler »

dzięki za zainteresowanie