Jak ze starego zaniedbanego trawnika zrobić piękny i bujny?

Założenie i pielęgnacja, problemy z utrzymaniem trawnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
darloss
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 27
Rejestracja: 2011-06-06, 19:40

Jak ze starego zaniedbanego trawnika zrobić piękny i bujny?

Post autor: darloss »

Witam...
Mam pytanie, jako że jestem "zielony" w tej kwestii ;-) Mam działkę o pow. 300m2 na której początkowo chce zrobić porządek z trawnikiem, który aktualnie po skoszeniu wygląda tak
Obrazek
W związku z tym że trawa nie wygląda za ciekawie, chciałbym dosiać nowej, ale nie wiem jak się za to zabrać :?: jak to zrobić? jaką trawą? czy użyć jakiegoś nawozu? jak to wszystko przygotować? Dodam że jest to działka w ROD nie uprawiana od jakiś 5 lat :kwasny:

Proszę o radę ;)
Z góry bardzo dziękuję za pomoc ;-)
Pozdrawiam...
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Jeśli nie chcesz zaczynać od zakładania nowego trawnika...

To po skoszeniu całości, poczekaj tydzień (lub dwa) zobacz jaki jest skład "trawnika", który tam był. Być może nie trzeba zaczynać od pracy u podstaw. Taką trzeba wykonać jeśli się chce mieć zielony dywan. Teraz to wygląda słabo, ale przy tej wysokości zarostu to trudno, żeby wyglądało pięknie. Potem się zastanów co chcesz na tym placu mieć i wtedy podejmij decyzję. Szczerze mówiąc to sądzę, że dosiewaniem cudów nie zdziałasz. Jak pisałam przyjrzyj się, ewentualnie popytaj sąsiada działkowca co za chwasty widzi w tej darni. Może nie jest tak źle i na początek wystarczy?

Przekopanie i przesiewanie takiego kawałka nie trwa jeden dzień...
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »